Υαλουρονικό οξύ

Το υαλοουρονικό οξύ (υαλουρονικό νάτριο) είναι μια φυσική ουσία του οργανισμού. Εμπεριέχεται στο αρθρικό υγρό και στον αρθρικό χόνδρο. Διευκολύνει στην λίπανση των αρθρώσεων, προκειμένου να μειώσει τη φθορά από τη μεταξύ τους τριβή.

Η θεραπεία με την έγχυση υαλουρονικού οξέως, εφαρμόζεται σε ασθενείς με οστεοαθρίτιδα και βλάβες στους χόνδρους. Επιφέρει την ανακούφιση από τον πόνο και τη φλεγμονή .  Μειώνει την ένταση των συμπτωμάτων που προκαλεί η πάθηση και καθυστερεί  την εξέλιξή της. Λειτουργεί ως φυσικό λιπαντικό και βελτιωτικό συμπλήρωμα του αρθρικού υγρού, αυξάνοντας την αντοχή του. Η έγχυση του υαλουρονικού οξέως εφαρμόζεται στα αρχικά και στα μέσης βαρύτητας στάδια της αρθρίτιδας, συχνά σε συνδυασμό με την έγχυση αυτόλογων αυξητικών παραγόντων (PRP). Συνιστάται σε ασθενείς στους οποίους δεν απέδωσαν άλλες συντηρητικές θεραπείες.

Η έγχυση γίνεται στο ιατρείο, με τοπική αναισθησία  του ασθενούς και ειδική βελόνη που φτάνει μέσα στην άρθρωση  με την καθοδήγηση υπερήχου. Είναι μια μέθοδος απολύτως ασφαλής σε έμπειρα χέρια. Μετά την έγχυση δεν επιτρέπεται η σωματική καταπόνηση για 48 ώρες. Την επόμενη μέρα της έγχυσης, μπορεί να παρατηρηθεί ήπια αντίδραση της άρθρωσης η οποία σταδιακά υποχωρεί.

Αναλόγως της  πυκνότητας του σκευάσματος, πραγματοποιούνται από μία έως πέντε εγχύσεις. Τα αποτελέσματά της θεραπείας αρχίζουν να γίνονται αντιληπτά από τον ασθενή σε ένα περίπου μήνα και μεγιστοποιούνται μετά από τέσσερις μήνες. Η διάρκειά τους είναι για αρκετούς μήνες.

Οι εγχύσεις υαλουρονικού οξέως ενδείκνυνται για την οστεοαρθρίτιδα:

• Ώμου
  • Γόνατος
  • Ισχίου
  • Χρόνιες τενοντοπάθειες
  • Βάσης του αντίχειρα και μικρών αρθρώσεων
  • Μεγάλου δακτύλου της άκρας χείρας

Τελευταία, πολύ καλά αποτελέσματα έχουν προκύψει από την ταυτόχρονη εφαρμογή PRP και υαλουρονικού.