Επικονδυλίτιδα ( έσω – έξω) του αγκώνα

Η επικονδυλίτιδα είναι  η τενοντίτιδα των εκτεινόντων του καρπού.  Εκδηλώνεται με πόνο στην εσωτερική ή εξωτερική επιφάνεια του αγκώνα και δυσκολεύει όλες οι κινήσεις του χεριού και μειώνει τη δύναμη συγκράτησης αντικειμένων.  Για την σωστή διάγνωση και τον χαρακτηρισμό της πάθησης πρέπει να γίνει έλεγχος  διότι με ανάλογα συμπτώματα μπορεί να εκδηλωθούν και παθήσεις του μέσου και του ωλένιου νεύρου.

Η έξω επικονδυλίτιδα,  είναι γνωστή και ως  Tennis Elbow, καθώς  ταλαιπωρεί τους αθλητές του tennis, αλλά και  άτομα που επιβαρύνουν το χέρι τους με χειρονακτικές εργασίες (π.χ βάψιμο). Εκδηλώνεται με πόνο στη έξω πλευρά του αγκώνα που επιδεινώνεται με την ανύψωση βαρέων αντικειμένων. Πρόκειται για φλεγμονή στη περιοχή της κατάφυση των εκτεινόντων τενόντων.

Η έσω επικονδυλίτιδα, είναι γνωστή και ως Golfer’s Elbow, καθώς ταλαιπωρεί συχνότερα τους γκόλφερ. Οφείλεται σε φλεγμονή στη περιοχή της κατάφυσης των καμπτηρών τενόντων του καρπού. Ο πόνος εκδηλώνεται στην έσω επιφάνεια του αγκώνα και επιδεινώνεται με ανύψωση βάρους όταν το χέρι βρίσκεται σε υπτιασμό.

Θεραπευτική αντιμετώπιση

Η πρώτη επιλογή του ιατρού Χρύσανθου Χρυσάνθου στη θεραπεία είναι η χρήση  αυτόλογων βιολογικών παραγόντων και αντιφλεγμονωδών φαρμάκων από τον ορθοπαιδικό, καθώς μπορεί να αναστείλει τη νόσο και να ανακουφίσει από τους πόνους.

Εάν δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί συντηρητικά, ο ιατρός αναλόγως του περιστατικού αντιμετωπίζει το πρόβλημα με ανοιχτή ή αρθροσκοπική χειρουργική, για την αφαίρεση του πολυγώνου οστού (Πολυγωνεκτομή).